Google AdWords to płatne reklamy w wyszukiwarce Google. To rozwiązanie które ma wielu zwolenników. Nic dziwnego – to jeden z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów pozyskiwania klientów przez internet. Dlaczego AdWords jest taki skuteczny? Odpowiedź w artykule.

Google Ads – taniej nie będzie

Pierwszy argument podałem już na wstępie. Google Ads to jedna z najtańszych form reklamy. Trudno porównywać ją z reklamą w prasie, radio czy telewizji. Nie ma się co oszukiwać, ale te formaty to opcja raczej dla większych podmiotów z dużym budżetem.

Natomiast Google Ads to narzędzie dla wszystkich, również dla małych, lokalnych firm, które nie mogą pozwolić sobie na wydatki rzędu kilka tysięcy złotych miesięcznie. Tu mają elastyczny budżet reklamowy i sami decydują o jego wysokości.

Google Ads – reklama inna niż wszystkie

Chyba każdy z nas ma dość nachalnych reklam, które atakują nas ze wszystkich stron. Google Ads jest inne – to reklama która wcale reklamy nie przypomina. Pojawia się dokładnie wtedy gdy wpiszesz w wyszukiwarkę określone hasło. Załóżmy, że szukasz roweru – wpisujesz w google frazę sklep rowerowy lub rower miejski i otrzymujesz reklamę produktową, dopasowaną do twojego zapytania. Taka reklama nie irytuje i to wpływa na jej skuteczność.

Google Ads – ścisłe kryteria targetowania

W reklamie nie chodzi o to, żeby docierać do jak największej liczby ludzi. Chodzi o to by dotrzeć do tych osób, które mogą być twoimi klientami. Jeśli prowadzisz salon kosmetyczny w mieście Lublin, nie będziesz reklamował się na Warszawę. Lokalizacja to tylko jedno z kryteriów targetowania, które możesz wybrać podczas kampanii. Dzięki temu możesz dotrzeć do bardzo ściśle określonej grupy, co wpływa również na cenę.

Google Ads – analizuj

To co jest fajne w kampaniach Google Ads to to, że możesz bardzo dokładnie ocenić ich skuteczność. Możesz dowiedzieć się nawet czy każda włożona w kampanię złotówka przyniosła zysk, a jeśli tak to jaki. Dzięki narzędziom analitycznym możesz dogłębnie analizować podejmowane działania i modyfikować je tak by kampania przynosiła oczekiwane efekty.